logo2


14/3/11

Οι φήμες πως πλησιάζουμε σε μια αποκάλυψη του φημολογούμενου social network που ετοιμάζει η Google γίνονται ολοένα και εντονότερες. Η τελευταία… «φουρνιά» φημών σχετικά με το φημολογούμενο social network της Google, που όλοι υποπτεύονται (και κάποιοι ισχυρίζονται πως «όντως γνωρίζουν») πως ετοιμάζει η μεγάλη εταιρεία του Internet ως απάντηση σε Facebook – Twitter, προέρχεται από το γνωστό site ReadWriteWeb.

Σε αυτό αναφέρθηκε πως στο πολύ κοντινό μέλλον, ίσως ακόμη και σήμερα, θα δούμε αν όχι μια πλήρη αποκάλυψη, τουλάχιστον την επίσημη… παραδοχή της ύπαρξης του και κάποια στοιχεία σχετικά με αυτό. Η social πρόταση της Google παλαιότερα φημολογούταν πως θα λέγεται «loop» - κατόπιν κάποιων εικόνων της Google Toolbar που είχαν κυκλοφορήσει στο Internet, όπου ένα από τα πλήκτρα ανέφερε αυτό το όνομα. Τώρα, λέγεται πως το όνομα του θα είναι «Circles», πιθανότατα έχοντας ως βάση το βιβλίο Social Cirlces του social technology researcher Paul Adams, που στο παρελθόν είχε εργαστεί στην Google.

Σύμφωνα με τις απόψεις που παρουσιάζονται στο ReadWriteWeb σχετικά με την social προσπάθεια της Google, η σημαντική διαφορά της σε σχέση με τον ανταγωνισμό αναμένεται να είναι ο διαχωρισμός της επικοινωνίας σε «κοινωνικούς κύκλους» (κάτι με το οποίο «κολλάει» πολύ καλά και η φήμη σχετικά με το όνομα της υπηρεσίας). Η λογική του επιχειρήματος είναι πως το βασικό πρόβλημα σε προτάσεις όπως το Facebook και το Twitter είναι ότι όλες οι «επαφές» του χρήστη μπαίνουν «στην ίδια μάζα». Έτσι, είτε θα ήθελες ένα μήνυμα σου να το δουν μόνο οι φίλοι σου, είτε οι συγγενείς σου, είτε οι συνεργάτες σου, αυτό είναι ορατό σε όλους. Αν θέλει η πρόταση της Google να επιτύχει, θα πρέπει να έχει βρει έναν τρόπο αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος, φέρνοντας στην «ψηφιακή ζωή» μας κάτι που θεωρούμε δεδομένο στην «πραγματική ζωή» μας: τον έλεγχο του «τι λέμε και σε ποιους».

Ο εξαρχής διαχωρισμός των επαφών σε «κοινωνικές ομάδες» είναι μια από τις πιθανές λύσεις για αυτό το πρόβλημα, με τον χρήστη να μπορεί να εντάξει σε αυτές τους φίλους, συγγενείς, συνεργάτες, γνωστούς και αγνώστους, και να ορίσει κανόνες για το «ποιος μπορεί να βλέπει τι», αλλά και να «απευθύνει» συγκεκριμένα μηνύματα προς συγκεκριμένες ομάδες. Αυτή είναι, τουλάχιστον, η λογική μιας τέτοιας προσέγγισης, και είναι αν μη τι άλλο εφικτή. Κανείς, όμως, δεν εγγυάται πως όντως θα υιοθετηθεί από την Google ή πως ήδη είναι έτοιμη μια social υπηρεσία από πλευράς της που να βασίζεται σε αυτή τη λογική.
Έτσι, για την ώρα, τα πάντα παραμένουν φήμες. Τα… νερά των φημών «θόλωσαν» περισσότερο από επίσημη διάψευση των τελευταίων φημών σχετικά με το «Google Circles» από άτομα εντός της εταιρείας, που αρνήθηκαν την ύπαρξη όχι απλά ενός project με αυτό το όνομα, μα και οποιασδήποτε τέτοιας προσπάθειας.

Έτσι, η κατάσταση μάλλον έχει… ως είχε και μέχρι σήμερα: απλά περιμένουμε να δούμε πότε (και… αν) η Google θα αποφασίσει να αποκαλύψει και επίσημα την όποια social πρόταση της.


Πηγή: pcw.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου